Ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία: Η Συμμαχία του Κήπου
Η αίτηση του σχολείου μας για συμμετοχή στην καινοτόμα δράση Ανοιχτό
Σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία που εποπτεύει το Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής εγκρίθηκε http://iep.edu.gr/el/component/k2/627-sholeia-b-fasi-osos
και είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι! Ετοιμαζόμαστε λοιπόν πυρετωδώς για
την έναρξη των εργασιών και τη συγκρότηση ... της συμμορίας! Μικροί
μαθητές και παππούδες μείνετε συντονισμένοι!
Η Συμμαχία του
Κήπου/ The Garden gang είναι ένα διετές πρόγραμμα συλλογικής διαχείρισης
και ανάπτυξης του σχολικού κήπου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου
από δύο ομάδες: τους μαθητές και τους παππούδες τους.
Με οδηγό τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διαγενεακής μάθησης («Η διαγενεακή μάθηση ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο άνθρωποι από όλες τις ηλικίες μπορούν να διαδώσουν τη γνώση αναμεταξύ τους. Ο σκοπός των διάφορων διαγενεακών προγραμμάτων συνίσταται στο να φέρει κοντά ανθρώπους από διαφορετικές γενεές μέσω διάφορων ευεργετικών δραστηριοτήτων, ώστε να προωθηθεί η αλληλοκατανόηση και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των διαφορετικών γενεών και να οικοδομηθούν κοινότητες και ομάδες, όπου οι άνθρωποι συνυπάρχουν πρακτικά και έχουν βαθύτερη επικοινωνία. Δίνεται με αυτό τον τρόπο στις νεότερες και παλαιότερες γενεές η ευκαιρία της αλληλεπίδρασης και της προσφοράς μεταξύ τους, αλλά και στον ευρύτερο κύκλο τους. Τέτοιας φύσης δραστηριότητες προωθούν την προσωπική ανάπτυξη και συμβάλλουν στην κοινωνική τους ένταξη. Ηλικιωμένοι και νέοι τίθενται στο ίδιο περιβάλλον, συζητούν μεταξύ τους, ανταλλάζουν απόψεις. Οι μεγαλύτεροι μοιράζονται τη γνώση και την εμπειρία και αισθάνονται χρήσιμοι, οι δε νέοι κατανοούν τις αλλαγές που σχετίζονται με τη διαδικασία της ωρίμανσης και τα στάδια της μελλοντικής ζωής τους.» Πηγή: https://ec.europa.eu/epale/el/blog/diageneaki-mathisi…) οι μαθητές και οι παππούδες θα συνδιαμορφώσουν μια έκταση 100τμ αφού πρώτα συνεργαστούν σε επίπεδο μελέτης και ανάπτυξης σχεδίων. Στη φάση αυτή θα γίνει χρήση τεχνολογικών μέσων (οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν με τον παππού τις γνώσεις τους στους Η/Υ και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων απεικόνισης μπαίνοντας στο ρόλο εκπαιδευτή) και θα αναλυθούν τα δεδομένα, θα συνυπολογιστούν οι συνθήκες και οι παράγοντες που επηρεάζουν την καλλιέργεια στο συγκεκριμένο χώρο. Οι δυο ομάδες θα συνεργαστούν με ειδικούς που θα κληθούν στο χώρο του σχολείου (γεωπόνοι, ανθοκόμοι, τεχνικοί).
Στη συνέχεια, θα προγραμματιστούν οι εργασίες υλοποίησης, θα οριστούν τα χρονοδιαγράμματα εργασιών και παρεμβάσεων στο σχολικό κήπο και θα εκτιμηθούν τα αποτελέσματα. Οι ομάδες θα συναντιούνται στον σχολικό κήπο για να φυτέψουν, να παρατηρήσουν το μεγάλωμα των σπόρων, να περιποιηθούν και να συλλέξουν τους καρπούς. Η συνεργασία τους θα καταγραφεί με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων (τήρηση ηλεκτρονικού ημερολογίου το οποίο θα μάθουν οι μαθητές στους παππούδες, καταγραφή βίντεο και φωτογραφιών) και θα αναρτάται σε ειδικό χώρο στον ιστότοπο του σχολείου.
Στόχοι του προγράμματος:
1. Ανάπτυξη δεσμών μεταξύ των μελών της μονάδας με προεκτάσεις σε όλα τα επίπεδα συνεργασιών εντός σχολείου αλλά και σχολείου-τοπικής κοινότητας με έμφαση στην αξία της κοινωνικής συμπερίληψης και σε πρακτικά βήματα που προωθούν την ένταξη της τρίτης ηλικίας στην ενεργή κοινωνία και την εξάλειψη του χάσματος μεταξύ των γενεών
2. Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολικό χώρο και ενίσχυση της εικόνας του σχολείου ως ζωντανό κύτταρο της γειτονιάς
3. Προώθηση βιωματικής μάθησης και μεθόδων ανακαλυπτικής και διαγενεακής μάθησης
4. Η ανάληψη διαφορετικών ρόλων (οι μαθητές γίνονται εκπαιδευτές και οι μεγάλοι μαθητές και εκπαιδευτές) με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτενέργειας
Με οδηγό τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διαγενεακής μάθησης («Η διαγενεακή μάθηση ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο άνθρωποι από όλες τις ηλικίες μπορούν να διαδώσουν τη γνώση αναμεταξύ τους. Ο σκοπός των διάφορων διαγενεακών προγραμμάτων συνίσταται στο να φέρει κοντά ανθρώπους από διαφορετικές γενεές μέσω διάφορων ευεργετικών δραστηριοτήτων, ώστε να προωθηθεί η αλληλοκατανόηση και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των διαφορετικών γενεών και να οικοδομηθούν κοινότητες και ομάδες, όπου οι άνθρωποι συνυπάρχουν πρακτικά και έχουν βαθύτερη επικοινωνία. Δίνεται με αυτό τον τρόπο στις νεότερες και παλαιότερες γενεές η ευκαιρία της αλληλεπίδρασης και της προσφοράς μεταξύ τους, αλλά και στον ευρύτερο κύκλο τους. Τέτοιας φύσης δραστηριότητες προωθούν την προσωπική ανάπτυξη και συμβάλλουν στην κοινωνική τους ένταξη. Ηλικιωμένοι και νέοι τίθενται στο ίδιο περιβάλλον, συζητούν μεταξύ τους, ανταλλάζουν απόψεις. Οι μεγαλύτεροι μοιράζονται τη γνώση και την εμπειρία και αισθάνονται χρήσιμοι, οι δε νέοι κατανοούν τις αλλαγές που σχετίζονται με τη διαδικασία της ωρίμανσης και τα στάδια της μελλοντικής ζωής τους.» Πηγή: https://ec.europa.eu/epale/el/blog/diageneaki-mathisi…) οι μαθητές και οι παππούδες θα συνδιαμορφώσουν μια έκταση 100τμ αφού πρώτα συνεργαστούν σε επίπεδο μελέτης και ανάπτυξης σχεδίων. Στη φάση αυτή θα γίνει χρήση τεχνολογικών μέσων (οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν με τον παππού τις γνώσεις τους στους Η/Υ και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων απεικόνισης μπαίνοντας στο ρόλο εκπαιδευτή) και θα αναλυθούν τα δεδομένα, θα συνυπολογιστούν οι συνθήκες και οι παράγοντες που επηρεάζουν την καλλιέργεια στο συγκεκριμένο χώρο. Οι δυο ομάδες θα συνεργαστούν με ειδικούς που θα κληθούν στο χώρο του σχολείου (γεωπόνοι, ανθοκόμοι, τεχνικοί).
Στη συνέχεια, θα προγραμματιστούν οι εργασίες υλοποίησης, θα οριστούν τα χρονοδιαγράμματα εργασιών και παρεμβάσεων στο σχολικό κήπο και θα εκτιμηθούν τα αποτελέσματα. Οι ομάδες θα συναντιούνται στον σχολικό κήπο για να φυτέψουν, να παρατηρήσουν το μεγάλωμα των σπόρων, να περιποιηθούν και να συλλέξουν τους καρπούς. Η συνεργασία τους θα καταγραφεί με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων (τήρηση ηλεκτρονικού ημερολογίου το οποίο θα μάθουν οι μαθητές στους παππούδες, καταγραφή βίντεο και φωτογραφιών) και θα αναρτάται σε ειδικό χώρο στον ιστότοπο του σχολείου.
Στόχοι του προγράμματος:
1. Ανάπτυξη δεσμών μεταξύ των μελών της μονάδας με προεκτάσεις σε όλα τα επίπεδα συνεργασιών εντός σχολείου αλλά και σχολείου-τοπικής κοινότητας με έμφαση στην αξία της κοινωνικής συμπερίληψης και σε πρακτικά βήματα που προωθούν την ένταξη της τρίτης ηλικίας στην ενεργή κοινωνία και την εξάλειψη του χάσματος μεταξύ των γενεών
2. Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολικό χώρο και ενίσχυση της εικόνας του σχολείου ως ζωντανό κύτταρο της γειτονιάς
3. Προώθηση βιωματικής μάθησης και μεθόδων ανακαλυπτικής και διαγενεακής μάθησης
4. Η ανάληψη διαφορετικών ρόλων (οι μαθητές γίνονται εκπαιδευτές και οι μεγάλοι μαθητές και εκπαιδευτές) με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτενέργειας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου