ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)
17/02/2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥ ΖΗΝ ΣΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Με νέα
εγκύκλιο του το υπουργείο προς τις πρωτοβάθμιες διευθύνσεις - μετά την
επιτυχημένη ;! περσινή εφαρμογή του προγράμματος, όπως οι ίδιοι λένε - καλεί
όλα τα δημοτικά σχολεία να υλοποιήσουν το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ και την τρέχουσα
σχολική χρονιά από 27/1/2014 έως 10/4/2014. Ένα πρόγραμμα στο οποίο:
... «καλούνται οι εκπαιδευτικοί Φυσικής
Αγωγής των Δημοτικών Σχολείων και οι Νηπιαγωγοί, να διενεργήσουν σε πρώτη φάση
τις μετρήσεις σωματικής διάπλασης και φυσικής κατάστασης και να καταγράψουν τα
αποτελέσματα. Στη δεύτερη φάση, θα διεξαχθεί η αξιολόγηση των συνηθειών
διατροφής και φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, μέσω της ηλεκτρονικής
συμπλήρωσης ερωτηματολογίου στο οποίο θα εισαχθούν και τα δεδομένα των
μετρήσεων της α' φάσης (σωματική διάπλαση & φυσική κατάσταση των μαθητών).
Μετά την ολοκλήρωση της εισαγωγής του συνόλου των μετρήσεων κάθε παιδιού θα
γίνεται αυτόματη επεξεργασία των δεδομένων και θα δημιουργείται Ατομική
Αναφορά για κάθε ιιαθητή».
Οι επιμέρους
στόχοι του Προγράμματος είναι οι εξής:
• Η
πρόσβαση όλων των μαθητών και των γονέων σε πολύτιμες υπηρεσίες που αφορούν την
υγεία τους.
Και Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του Προγράμματος για το σχεδιασμό και την εφαρμογή
στοχευμένων πολιτικών υγείας. Αλήθεια από πού προκύπτει αυτό ιδίως σήμερα που έχουμε το
κλείσιμο των μονάδων του ΕΟΠΥΥ και την πλήρη ιδιωτικοποίησης της Υγείας; ; Λίγους μήνες πριν
το Υπουργείο κατάργησε και αυτές τις εξειδικευμένε εξετάσεις των μαθητών αντί να
Και Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων του Προγράμματος για το σχεδιασμό και την εφαρμογή
στοχευμένων πολιτικών υγείας. Αλήθεια από πού προκύπτει αυτό ιδίως σήμερα που έχουμε το
κλείσιμο των μονάδων του ΕΟΠΥΥ και την πλήρη ιδιωτικοποίησης της Υγείας; ; Λίγους μήνες πριν
το Υπουργείο κατάργησε και αυτές τις εξειδικευμένε εξετάσεις των μαθητών αντί να
Εξασφαλίσει
την πλήρη πιστοποίηση της υγείας του από το δημόσιο σύστημα υγείας! Το δικαίωμα
στην Υγεία έγινε πρόσβαση δηλαδή ατομική ευθύνη!
• Η ενημέρωση των γονέων ως προς τη διαχρονική
εξέλιξη της ανάπτυξης των παιδιών τους, τη διατροφή, τη σωματική δραστηριότητα,
την ανάπτυξη και την υγεία των παιδιών τους και Η πρόληψη και έγκαιρη
αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου για την υγεία των παιδιών και των εφήβων. Δηλαδή θα μας πουν - ποιοι άραγε;- ότι το
παιδί μας έχει σοβαρά προβλήματα στην σωματική του ανάπτυξη, αλλά ποιος θα τα
λύσει δεν μας το λένε εσκεμμένα καθώς όπως καταγγείλαμε και πέρυσι πίσω από την
έρευνα αυτή κρύβεται ιδιωτική εταιρία για την ενημέρωση των γονιών για την
υγεία των παιδιών μας!
• Η επιμόρφωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε
θέματα που αφορούν την προαγωγή της υγείας των μαθητών. Ξαναμπαίνει το ερώτημα: Η επιμόρφωση
των εκπαιδευτικών από ποιους θα γίνει;
Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ
|
Αλήθεια ποια είναι τα συμπεράσματα που βγήκαν
από την περσινή εφαρμογή του προγράμματος και ποια μέτρα πήρε η κυβέρνηση για
τα πεινασμένα παιδιά, για τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των μαθητών,
για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας των άνεργων γονιών και των οικογενειών
τους, για τις επικίνδυνες κτιριακές και τις ανύπαρκτες αθλητικές υποδομές, την ουσιαστική
διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία και τον κατάλληλο αθλητικό εξοπλισμό
;;;;
Αλήθεια αφού υποτίθεται πως τους έπιασε ο πόνος για
την υγεία των παιδιών μας, γιατί μεταφέρουν την ευθύνη για την συμμετοχή
των μαθητών στο παλλίδρομο τεστ αντοχής στους γονείς, μήπως γιατί πέρσι είχαμε
δεκάδες λιποθυμίες μαθητών που συμμετείχαν σ' αυτό;
Η ΣΤΟΧΕΥΣΗ
ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΙΔΙΑ
- Το Χαροκόπειο πανεπιστήμιο παραμένει
επιστημονικός σύμβουλος του προγράμματος. Είναι το πανεπιστήμιο που εδώ και
πάρα πολλά χρόνια έχει συνδέσει την έρευνα και μέρος της χρηματοδότησης
του" με μεγάλες πολυεθνικές ("βλ. "Nestle ). Είναι το πανεπιστήμιο
που οργάνωσε σεμινάρια επί πληρωμή
σε εκπαιδευτικούς, για να
εφαρμόσουν πτυχές του «νέου σχολείου», να «αγοράσουν» ένα τίτλο, χωρίς καμιά επίσημη αντιστοιχία, στην «Μεθοδολογία
και εφαρμογή των projects (σχέδια εργασίας) στην
εκπαίδευση».
-
Η υγεία, η πρόληψη, η παρακολούθηση των παιδιών και η αντιμετώπιση τους δεν παρέχεται δωρεάν και δεν αποτελεί κεντρική ευθύνη του κράτους. Πετάνε το μπαλάκι της παρακολούθησης της υγιεινής διατροφής και της αγωγής υγείας των
πεινασμένων μαθητών στους εκπαιδευτικούς.
-
Η
(αυτόνομη)σχολική κοινότητα - γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί - πρέπει από μόνη της να λάβει συγκεκριμένα μέτρα για την προαγωγή της
αγωγής υγείας και να συνδεθεί με την (τοπική) κοινωνία (κοινωνικοί εταίροι,
ΜΚΟ) για να αναπτύξει παράλληλες δράσεις.
-
Η αποκεντρωμένη αυτόνομη σχολική μονάδα θα
συναντηθεί και με τις αποκεντρωμένες υπηρεσίες υγείας, για να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν.,
στοχευόμενες πολιτικές υγείας .
-
Στα αποτελέσματα του προγράμματος ( έστω και
ανώνυμα ) θα μπορούν να έχουν πρόσβαση όλοι οι ενδιαφερόμενοι (ασφαλιστικές εταιρίες, πολυεθνικές εταιρίες κ.α.).
ΚΑΙ ΤΑ ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ
Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την ανάγκη - ιδίως σε συνθήκες κρίσης - παρακολούθησης της υγείας των
μαθητών, της καταγραφής των σωματομετρικών στοιχείων, της σωστής ανάπτυξης και
της υγιεινής διατροφής, αρκεί αυτό να
γίνεται με ευθύνη του κράτους
και κεντρικό σχεδιασμό, από το κατάλληλο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και με τις κατάλληλες
υποδομές, χωρίς καμία εμπλοκή εταιριών, εμπόρων υπηρεσιών υγείας, φιλάνθρωπων και
παντός είδους προγραμμάτων και κυρίως με άμεσα μέτρα που θα διασφαλίζουν την καθολική
και δωρεάν πρόσβαση όλων στο δημόσιο σύστημα υγείας . Η κυβέρνηση και το υπουργείο αντί για ληξιπρόθεσμα
στατιστικά προγράμματα που γίνονται με ευθύνη των εκπαιδευτικών θα μπορούσε να
εξασφαλίσει κινητές μονάδες υγείας προς όλα τα σχολεία με
κατάλληλο επιστημονικό και νοσηλευτικό
προσωπικό που θα κάνει όλες τις εξετάσεις που είναι αναγκαίες για την παρακολούθηση της υγείας του μαθητικού
δυναμικού.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΣΕ
ΠΑΚΕΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Η ΑΣΓΜΕ εδώ
και πάρα πολλά χρόνια έχει κάνει συγκεκριμένες προτάσεις τόσο για την υγεία των μαθητών όσο και για την υγιεινή
διατροφή μέσα στο σχολείο. Αν πραγματικά η κυβέρνηση ενδιαφέρονταν για την υγεία των παιδιών μας δεν θα «άδειαζαν» το
πιάτο στο τραπέζι του γονιού, θα ανταποκρίνονταν άμεσα στα αιτήματα μας :
- Δημόσιες Σχολιατρικές υπηρεσίες, στελεχωμένες
με επιστημονικό προσωπικό και βοηθητικό
σε κάθε δήμο, που Οα διασφαλίζουν τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική παρακολούθηση και
περίθαλψη όλων των μαθητών
σε κάθε δήμο, που Οα διασφαλίζουν τη δωρεάν ιατροφαρμακευτική παρακολούθηση και
περίθαλψη όλων των μαθητών
- Νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό σε κάθε
σχολική μονάδα που θα τηρεί την κάρτα υγείας του μαθητή και θα διασφαλίζει το
περιοδικό ιατρικό έλεγχο όλων των μαθητών.
- Χρήματα από τον προϋπολογισμό, στις σχολικές επιτροπές ώστε να παρέχεται ένα γεύμα δωρεάν σε όλα τα παιδιά χωρίς την εμπλοκή
Μ.Κ.Ο. και εταιριών από της δημόσιες υποδομές των παιδικών
σταθμών και
των νοσοκομείων.
- Σχολικά μαγειρεία και τραπεζαρία στα
σχολεία με το απαραίτητο προσωπικό όπου θα εξασφαλίζεται ένα υγιές ισορροπημένο μοντέλο
διατροφής που θα δρα συμβουλευτικά προς την οικογένεια.
Να αποκατασταθεί στο σχολικό πρόγραμμα ο
ουσιαστικός ρόλος της Φυσικής Αγωγής, όχι
μόνο σε ότι
αφορά τη αναγκαία άσκηση των
μαθητών (ακόμα λείπουν γυμναστές στα σχολεία ενώ τα γυμναστήρια και οι υποδομές
είναι ανύπαρκτες), αλλά και
στην αγωγή τους για τα ζητήματα
της υγείας και της ζωής τους.
-
Εξασφάλιση
από την πολιτεία και τους δήμους χώρων άθλησης για αποκλειστικά
δωρεάν λαϊκό μαζικό αθλητισμό και
διασφάλιση ελεύθερων χώρων.
-
Πραγματικά
επιστημονικές έρευνες χωρίς εμπλοκή εταιρειών που δεν θα καταγράφουν μόνο αλλά θα υλοποιούν με στόχο την εκπόνηση και δημόσιου σχεδίου αντιμετώπισης
των σύγχρονων κοινωνικών προβλημάτων
προς όφελος της υγείας και της πρόνοιας των παιδιών (δωρεάν παροχή
αναβαθμισμένου επιπέδου υπηρεσιών υγείας, εμβολιασμοί κ.λπ.)
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να
μην υλοποιήσουν κανένα τέτοιο πρόγραμμα. Να μην
υποκύψουν στις πιέσεις για να κάνουν τα παιδιά μας πειραματόζωα και πελάτες,
ιδίως ενόψει και της αξιολόγησης. Η μεγαλύτερη αξιολόγηση για τον εκπαιδευτικό,
όπως και για τον γονιό είναι να δώσουν στους μαθητές τους
μάθημα αγώνα και ανυπακοής για τα αγαθά της
Υγείας και της Παιδείας.
Καλούμε τους γονείς, τους
Συλλόγους Γονέων, να μην δώσουν την έγκριση τους. Να προβάλλουν αγωνιστικά τα άμεσα ζητήματα
υγείας των παιδιών μας τα οποία αφορούν τη σίτιση, τη δημόσια - δωρεάν
πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, τον μαζικό λαϊκό αθλητισμό κ.ο.κ. Οι μέρες ούτως ή
άλλως είναι κρίσιμες. Συμμετέχουμε μαζικά στις παραστάσεις διαμαρτυρίας ενάντια
στο κλείσιμο των μονάδων του ΕΟΓΤΥΎ και στην υποστελέχωση - εμπορευματοποίηση
των αθλητικών υποδομών κάθε δήμου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου