Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "MY SCHOOL" ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
    ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ                                                                  Ζωγράφου, 4-2-2014
         
                                           
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ “MY SCHOOL” & (ΑΥΤΟ)ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ & ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ    –    ΔΥΟ ΑΚΟΜΗ ΒΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΙΩΣΗΣ       ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟΥ «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»

Αγαπητοί γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί
Με βάση την εγκύκλιο 171490/Δ2 του Υπουργείου Παιδείας από την 14η-11-2013 ξεκίνησε η υποχρεωτική λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος “My School”, στο όνομα τάχα της «τάξης» και του «εξορθολογισμού» της Παιδείας.
Στο πρόγραμμα αυτό θα ενσωματωθούν τα στοιχεία όλων των πληροφοριακών συστημάτων που υπήρχαν μέχρι σήμερα, (survey, ΝΕΣΤΩΡ, e-School, e-DataCenter κ.α) και επιπλέον θα συμπληρώνονται σε καθημερινή βάση από πληροφορίες που ουδόλως σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία.
To My School” είναι μια γιγάντια βάση δεδομένων όπου καταγράφονται:
- Το ΑΜΚΑ, οι επιδόσεις, οι έλεγχοι, τα απολυτήρια, οι μετακινήσεις, οι απουσίες, οι επιπλήξεις, η διαγωγή και η κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών από νηπιακή ηλικία.
- Το μορφωτικό επίπεδο και το επάγγελμα των γονέων.
- Η «συνεργασιμότητα» των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση των όποιων κυβερνητικών επιλογών, καθώς και η τυχόν συμμετοχή τους σε απεργίες ή στάσεις εργασίας.
Με εργαλείο (και) αυτή τη βάση δεδομένων,
- Τα σχολεία και τα τμήματα τους θα υλοποιούνται στη λογική των αριθμών.
- Τμήματα θα συγχωνεύονται, σχολεία θα υποβαθμίζονται, θα συγχωνεύονται και θα καταργούνται, μαθητές θα στοιβάζονται σε 30αρια τμήματα και όσοι «περισσεύουν» θα μετακινούνται σε άλλα σχολεία.
-Εκπαιδευτικοί που τάχα "πλεονάζουν", θα τίθενται υπό καθεστώς διαθεσιμότητας ή κινητικότητας, μέχρι να απολυθούν.
-  Κάθε σχολείο θα λειτουργεί αυτόνομο ως επιχείρηση, ανταγωνιστικό προς όμορα σχολεία. Θα διαφημίζει τις «δράσεις» του και τις «καινοτομίες» του, αναζητώντας χορηγούς για να μπορεί να λειτουργεί. Ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής θα φτιάχνουν το «προφίλ» τους και θα προβάλουν την δουλειά τους και το σχολείο τους για να «επιβιώσουν».
Όλα αυτά τα δεδομένα θα ακολουθούν μαθητές και εκπαιδευτικούς για όλη τους τη ζωή, γι’ αυτό, άλλωστε, ζητείται ως απαραίτητο το ΑΜΚΑ….
To «My School” είναι ένα ακόμα εργαλείο προς εξυπηρέτηση της υλοποίησης του «Νέου Σχολείου». Ένα εργαλείο άκρως επικίνδυνο για τις ατομικές μας ελευθερίες, το οποίο θα κατηγοριοποιεί τα σχολεία, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς και θα ποινικοποιεί την συμπεριφορά και τη «διαγωγή» εκπαιδευτικών και μαθητών, παραβιάζοντας, συνάμα, κατάφωρα τα προσωπικά τους δεδομένα.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, πάνω στην ίδια κατεύθυνση το Υπουργείο Παιδείας προχωρά και στην άμεση υλοποίηση του θεσμού της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών με την εφαρμογή του σχετικού αντιδραστικού, ήδη εκδοθέντος προεδρικού διατάγματος.
Το π.δ. για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού, δεν έχει καμιά σχέση με τη ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος και πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά μας. Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δεν θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το «σχολείο - επιχείρηση» και το δάσκαλο φοβισμένο και υποταγμένο (άλλως απολυμένο). Αυτό υπηρετεί το μαστίγιο της «αξιολόγησης» και το καρότο της «καινοτομίας» και των «νέων προγραμμάτων». Θέλουν το «νέο σχολείο» της αγοράς.
Το « Νέο Σχολείο» της αγοράς :
- Είναι ένα σχολείο πολύ φτηνό για το κράτος (υποχρηματοδοτούμενο) και απαγορευτικά ακριβό για τους γονείς, που επιτείνει περαιτέρω τις ανισότητες για τους μη έχοντες.
- Είναι ένα σχολείο κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις οι οποίες θα βγάζουν κέρδος, είτε άμεσα είτε έμμεσα, αφού θα εμπλέκονται και στη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών.
- Είναι ένα σχολείο που αντί για ουσιαστική, ολοκληρωμένη παιδεία, θα αρκείται στο να παρέχει στα παιδιά μας, ημιμάθεια και  ληξιπρόθεσμες καταρτίσεις και δεξιότητες, τόσες όσες, δηλαδή, θα χρειάζεται ο εκάστοτε εργοδότης...
- Είναι ένα σχολείο που το πρόγραμμα του θα καθορίζεται από όλους όσους εμπλέκονται, κράτος, δήμους, επιχειρήσεις - χορηγούς, συλλόγους διδασκόντων κ.α. και θα λειτουργεί αυτόνομα και με βάση ιδιωτικοοικονομικά και ανταγωνιστικά κριτήρια.
- Είναι ένα σχολείο που θέλει τους γονείς  να παρακαλούν για την εξασφάλιση των πόρων λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας, ένα σχολείο στο οποίο  επιχειρηματίες, Μ.Κ.Ο. και η τοπική αυτοδιοίκηση θα έχουν άποψη (και θα την επιβάλουν) για το τί πρέπει να μάθουν τα παιδιά μας…
- Είναι ένα σχολείο που χρειάζεται εκπαιδευτικούς χωρίς δικαιώματα, φοβισμένους και πειθήνιους. Όσοι δεν υποτάσσονται σε αντιδραστικές λογικές και προτάσσουν μία άλλη άποψη, θα κρίνονται ελλιπείς και θα απολύονται.
Το σχολείο δεν θα γίνει καλύτερο με την αξιολόγηση. Δεν είναι αυτός ο σκοπός του θεσμού της. Το μόνο που ενδιαφέρει αυτούς που τη σκέφτηκαν και την προωθούν, είναι όλα τα παραπάνω, άκρως επικίνδυνα για την ουσία της παιδείας, που βέβαια αποκρύπτονται επιμελώς πίσω από λόγια ευχάριστα στα αυτιά αλλά άνευ περιεχομένου.

Οι γονείς, τα παιδιά μας και οι δάσκαλοι τους έχουμε ανάγκη από ένα άλλο σχολείο!
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΗΣ ΗΜΙΜΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ!      ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ!  
 
- Απορρίπτουμε συνολικά τους νόμους, τα π.δ. και τις εγκυκλίους για την «Αξιολόγηση» και το My School”. Απαιτούμε να αποσυρθούν τώρα.
- Παίρνουμε μέτρα ώστε συλλογικά να οργανώσουμε την ακύρωσή τους στην πράξη. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην συμμετέχουν σε οποιαδήποτε διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της αξιολόγησης (σεμινάρια, αυτοαξιολόγηση, κατάθεση φακέλου κ.α.). Δε δεχόμαστε τους αξιολογητές, δε συνεργαζόμαστε μαζί τους.
- Καταργούμε στην πράξη το “My School”, όλοι μαζί γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές. Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και όλους τους γονείς να μην επιτρέψουν να καταχωρηθούν τα στοιχεία των παιδιών μας σε καμιά βάση δεδομένων. ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΜΚΑ. Καλούμε επίσης τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων να αρνηθούν να παίξουν το ρόλο του «καταγραφέα» και τους βοηθάμε σε αυτό, χορηγώντας τους υπεύθυνες δηλώσεις με τις οποίες αρνούμαστε και απαγορεύουμε την καταγραφή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των παιδιών μας.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

- Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία με δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και ενιαίο 12χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά.
- Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών που υπάρχουν ακόμη! Καμία σύμπτυξη-συγχώνευση σχολείων και τμημάτων. 15 μαθητές ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο στις Α' και Β' τάξεις του Δημοτικού. 20 μαθητές σε όλες τις υπόλοιπες.
- Να μην δοθεί ούτε 1 ευρώ από την τσέπη γονιών κι εκπαιδευτικών για τις λειτουργικές δαπάνες. Να χορηγηθεί άμεση έκτακτη χρηματοδότηση για την κάλυψη των οξυμένων αναγκών των σχολείων. Να παρασχεθεί τώρα ένα γεύμα σε κάθε μαθητή και σε όλα τα σχολεία. Να θεσμοθετηθεί ο δωρεάν εμβολιασμός όλων των παιδιών.
Για Το  Δ.Σ.

          Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ               Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΙΑΚΑΤΟΥ          ΣΠΥΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου